lørdag 9. august 2014

Brannbilkake


Brannmann Marcus ønsket seg en brannbilkake
til feiringen av sin 4 års dag.




Baket en vaniljekake som jeg farget rød.
Baket den i en langpanne, og skjært opp 
kaken og satt "brikkene" sammen til en
brannbil.
Tips: finn et bilde av en brannbil du ønskerå kopiere.

Så fylte jeg oboy-krem mellom kake delene.




Kaken er trukket med rød marsipan, og deretter 
lagt på grå, hvit og svart marsipan. Limt på med royal icing.








Stigen laget jeg ei uke i forveien.
Fikk ligge å tørke før jeg limte den sammen med
royal icing.
















All pynt er marsipan jeg har farget og modelert selv.
Tidskrevende, men så er det de små detaljene som
gjør det lille ekstra.




Elsker å bake kaker til unger.
De har ingen betenkninger om
å få kuttet og spis kakene jeg lager.




Bursdagsbarnet var fornøyd med kaka,
og da ble jeg fornøyd. 




Tusen takk 
for at jeg fikk lage denne kaka.
Alltid stas å få prøve meg på nye utfordringer.



Ingen kommentarer: