onsdag 16. juli 2014

DIY til sjørøverbursdag

DIY tip til sjørøverburdag
....og noe innkjøp.



Hjemmelaget skjørøverkart

Etter å ha laget invitasjoner ble det noen ark til overs.
Perfekt til å tegne skattekart. Flere måter å lage et kart,
men jeg valgte å tegne kjente plasse i og utenom huset.
På hvert kryss fant ungene ei glassflaske med et nytt
ledetråd. Skatte ble tilslutt gravd opp i sandkassen.

Ungene var i ekstase!!!




5 ledetråder.




Snekkeren min snekret sammen ei sjørøverkiste av restematerial
han hadde liggende i garasjen. Sprayet svart og deretter
brukt gullmaling og skrev på skattekiste uten på og hodeskalle.
(skal få ordnet bilde av den)


I skattekisten hadde ei laget en pose hver til ungene.

Brun papirposer kjøpt på Staples, se her.

Grov hyssing kjøpt på Biltema, se her.

Hjemmelagd tegnebok.

Gullpenger med sjokolade kjøpt på Nille.

Tegnestifter kjøpt på ebay, se her.






Fant bilder på nett og printet ut i A5 størrelse.
Tips: Google - "fargelegge sjørøver"





Skrev navn på posene med svart og gullpenn.
Surret grov hyssing rundt posen og festet på et anheng
kjøpt på ebay, se her. 
Prikken over i'en.




Borddekorasjon:


Skrin i tre var noe jeg har fått i gave noen år tilbake,
og passet bra på bordet til kiste.

Smykker, armbånd, øreringe, perler ol 
var noe jeg hadde. 

Sjokoladegullmynter fra Nille.

Skjell plukket på stranden.





Anker; tegnet og skjært ut på ei papplate.
Kroken er fra Sparkjøp
(noe jeg hadde fra før)




Hjemmelaget kikkert; se her.

Drikkeflasker er Nestlé Sviskedrikk flasker
(disse har jeg spart på fra babytiden til lillesøster)
Printet ut bilde av ungene og limt på flasken

Kompass kjøpt på ebay; se her.

Øyelappe kjøpt på ebay: se her.

Svart/hvit stripet pappsugerør kjøpt på ebay: se her

Svarte engangstallerkner kjøpt på Rema 1000.

Svarte ballonger og servietter med hodeskalle 
er fra Søsrene Greene




Vimpelrekke

J U L I A N  3 Å R
I S A B E L L  1 Å R

Hver bokstav er printet ut på et A4 ark.
Tapet på grov hyssing og hengt opp.
Framgangsmåte er den samme som da jeg lagde
invitasjonene, se her.





Håper dette var til inspirasjon til andre som planlegger
å invitere sjørøvere til fest.
Spør gjerne om det er noe du lurer på.

Ingen kommentarer: