mandag 23. juni 2014

Sjørøverkostymer


Sjørøverkostyme
Inspirasjon til å lage selv



Innom stoffbutikken Stoff & Stil og kikket på hva dem hadde
på restebordet. Heldig og fant flere store stoffbiter som ble
med hjem og sydd om til kostymer.




Typisk sjørøverstil:
Slitte bukser som er blitt avrevet og blitt til knebukser.
Vest med t-skjorte under.
Belter, gjerne flere, rundt livet.
Striper. Store og tykke eller smale og jevne.
Hodetørkle eller bare et hodebånd knyttet på.

Googlet etter sjørøver og fikk mye inspirasjon til hva jeg skulle
sy til guttaboys og meg selv


 Disse bildene er lånt fra internett.


Resultat:


Jeg hadde en grønn strømpebukse og en hvit bluse, og sydde meg
et grønt omslagsskjørt og et i striper. Hadde er midjebelte liggende
fra før som passet perfekt.




Pappa hadde fra før ei hvit t-skjorte som ble brukt under vesten jeg
sydde. Sydde knebukse i sammestoff som vesten. Rødt bånd ble
prikken over i.





Sydde stripete genser til storebror og ei knebukse.
Så noe rundt livet for å holde på kikkerten.
Brukte bunadsstrømper og bunadssko.
Tørkle med hodeskalle var noe som Julian fikk
av tante Stine.



Alle har noe liggende i skapet som kan brukes til utkledning som sjørøver,
men jeg syntes det var artig å sy noen enkle plagg.



Storebror.



Mamma og lillesøster.


Drålig med bilde av pappan. Går litt fort i svingene noen ganger.
Utkledning er noe jeg absolutt anbefaler. Trur både store og små
syntes det var stas :)

Håper dette ga litt inspirasjon.

Ingen kommentarer: