mandag 21. oktober 2013

Dåpskake


Var så heldig å fikk lov til å lage selve 
dåpskaken til fineste Helen denne helgen. 
Mammaen had bare et ønske; at kaken 
skulle være et marsipanlokk på kaken. Har jo 
drevet å baket en del dem siste årene, men 
aldri prøvd meg på å legge et marsipanlokk 
på ei kake. Ellers så hadde jeg frie hender 
til å lage den kaken jeg ville.




Oppskrift på denne dåpskaken finner 
du her hos: Passionforbaking
Utrolig godt og saftig kake.




Vanilje kake
Bringebærmousse
Sjokolademousse




Brukt ekstra hvit marsipan.
(Kjøpt på traktøren)
All pynten på kaken er marsipan, og det 
meste er vanlig marsipan som jeg har farget 
selv med Wilton sine gelefarger.



Farget marsipan alt fra lillatoner og rosatoner. 
Synes gammelrosa er en behagelig lun farge 
og ble brukt mye på denne kaka, med en 
god blanding av lilla og hvit.




La en pent bord rundt kake nederst.
Enkle blomster i tre forskjellige størrelser i. 
 Laget noen enkle striper og satt på hvit 
spisende perle i midten. 




Brukt mould fra Karen Davies og laget 
disse rosene. De hvite rosene har jeg 
penslet på litt spiselig farge.




Brukt en mould til å lage babyen. 
Marsipanen har jeg farget selv.
Laget selv et teppe som babyen ligger på.







Dåpsbarnet og foreldrene ble kjempe 
glad for kaken, og selv så lærte jeg mye og 
ser fram til å prøve meg på ei slik kake igjen.


Ingen kommentarer: